Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

1 Mayıs 2012 Salı

AYSENUR'UN OYKUSU...

Butun oykuleri seviyorum... Inandiklarimin dogrulugunu gosterdikleri,  paylasma , baskalarina yol gosterme bilincinde olduklari, oz guvenleri icin...

Bazi oykuleri ozellikle seviyorum... Aysenur'un oykusu de onlardan biri... ...Bircok cumlenin altini cizmek geldi icimden her okudugumda... Buyuk harflerle yazmak,  unlem isaretleri koymak istedim...17 kilo, dile kolay

Dikkatle okuyun lutfen bu akilli ve bilincli kadinin oykusunu... Cok dikkatle okuyun...

Ve varsa elinizde fosforlu bir kalem, "Bugüne kadar başardıklarımla gurur duyuyorum" cumlesini isaretleyin... Cunku iste hersey o cumlede sakli....

Sevgili Aysenur, bence de basardiklarinizla gurur duyun... Bunu sadece bir zayiflama oykusuyle bagdastirarak soylemiyorum ayrica... Bu arada cok haklisiniz, cok ama cok hos gorunuyorsunuz gercekten...

Oykunuzu bizlerle paylastiginiz icin hepimiz adina tesekkurler...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Merhaba Mehtap Hanım,



Ben Ayşe. 54 yaşında ve 155 cm boyundayım. Halen çalışıyorum. 33 yıllık evliyim ve kocaman iki oğlum var. Hikayem biraz uzun, umarım sizi sıkmam.

Üniversite yıllarında 48 kg civarında idim. Hamileliklerimde aldığım kiloları da kolayca kendi kendime biraz dikkat ederek verdim. Çok uzun yıllar boyunca da kilo almadım. Ama 15 yıl kadar önce ilk defa diyetisyene gittim, çünkü 10 kg almıştım. Sigarayı bırakma, daha hareketsiz bir yaşama geçme ve tabii ki daha çok yeme gibi sebeplerle herhalde. Sıkı bir diyet ile çabucak verdim ve bu alıp-verme olayı, önceleri birkaç yıl,sonraları da gittikçe kısalan aralıklarla birkaç defa takrarlandı.Ama hiçbir zaman 60 kg’ın üzerine çıkmadım. Spor da genellikle hayatımın bir parçasıydı.

6 yıl kadar önce ise birdenbire 70 kg.’a ulaştım ve artık bütün çabalarım boşa gitmeye başladı. Birkaç kilo verip tekrar alıyordum, gittikçe daha çok yiyordum. Çoğu geceler yatana kadar durmadan tıkınıyordum. Tabii sonucunda uyku düzenim bozuldu, gece terlemeleri başladı, reflü sahibi oldum. Yediğim için duyduğum pişmanlık beni mahvediyordu. Kendime duyduğum saygı azalmıştı. Yedikçe de iştahım açılıyordu. Bu arada bir endokrinoloji uzmanına gittim. Şeker yüklemesi sonucunda insülin değerim 2.saat sonunda normalin 10 katı çıktı. Açlık şekerim ise 107 idi. Kan yağları değerlerim de yüksekti tabii. Bir de hipotiroidi teşhisi kondu. Dizimde ufak bir problem vardı, ağrıları iyice arttı. Sürekli yorgundum. Kilo vermem gerekiyordu, ama bir türlü beceremiyordum. Devamlı bir arayış içinde idim. Diyetisyen, doktor, akupunktur,vb. zayıflama ilaçları hariç herşeyi denedim. Terapiye başladım ve uzun bir süreç sonunda yavaş yavaş olumlu sonuçlarını gördüm.

Eylül 2010’da ani bir kararla her sabah yarım saat yürüyüş yapmaya başladım. Bu süreyi özellikle vazgeçmemek için seçmiştim, ruhsal olarak iyi geldi ve devam ettim. Sonra 9 Kasım 2010’da bir arkadaşımdan ilk defa “Mevsimlerden Roma” yı duydum. Anlatılanlara dudak büktüm, biz çok şeyi biliyoruz zaten, farklı ne diyor ki dedim. Bir okuyun dedi arkadaşım ve o gece geç saatlere kadar bilgisayarın başından kalkamadım. Onlar nasıl yazılardı öyle, nasıl bir yazım diliydi, insanı sıcacık sarıveren. Gerçekten farklı bir şeyler vardı.

Bir seyahat dolayısı ile herkesten daha geç 18 Kasım 2010’da başladım dediklerinizi yapmaya. Ama sözünüzün dışına hemen hemen hiç çıkmadım. Verdiğiniz küçük tiyoları uyguladım. Kimseye diyet yaptığımı söylemedim, sağlıklı besleniyorum dedim. Çok ısrar edenlere “yalan” söyleyerek karnım ağrıyor dedim. İkramlara “HAYIR” dedim. Sonra herkes alıştı zaten, artık kimse ısrar etmiyor.Akşam yemeklerini eskiden çok geç yerdik, erkene aldım ve yemekten sonra hiçbir şey yemedim. Kendime hayret ettim, yemeden durabiliyormuşum. Tatlı ve çikolatalara bakıp bakıp canım istemeyebiliyormuş. Klasik kahvaltı dışında bir şey yemeyi sevmediğim halde, zaman zaman değiştirdim ve hoşuma gitti. En güzeli de arada yaptığımız izinli kaçamaklardı. Verilenleri az miktarda yiyor ve azla durabiliyordum, çünkü biliyordum ki daha sonra tekrar yiyebilirim. Zaten kekler, kurabiyeler yapıyor, kahvaltı ve ara öğün seçeneklerimde küçük bir dilimi afiyetle tüketiyordum. Sabah yürüyüşlerimi ve haftada iki gün yaptığım pilatesi de aksatmadım. Tartılmayın dediniz tartılmadım. Bu arada yeni bir şey yazdınız mı diye bloga bakmak tiryakilik olmuştu. Yazılarınız sadece listeler değildi, moral verici, motive ediciydiler aynı zamanda. İş ve zorunluluk dışında interneti kullanmayan ben, bir de size yorum gönderiyordum, biraz çekinerek.

Sonra yavaş yavaş, uykum düzeldi, reflü ataklarım çok çok azaldı. Eteklerim üzerimden düşmeye başladı ve bahar geldi. Artık üzerime giyecek bir şey bulamıyordum. Yeni kıyafetler almaya başladım. İstediğim mağazadan alışveriş yapabiliyordum. Paltoları da üzerimizden atınca , beni gören şok geçirmeye başladı. Aldığım iltifatlar çok hoşuma gidiyordu. En önemlisi bu arada endokrinoloji kontrolüne gittim ve doktorum beni tebrik ederek “artık size hiçbirşey söylemiyorum, her ne yapıyorsanız ona devam edin” dedi. Toplam 17 kg verdim. Yüzüm bozulmadı, çökmedi. Tabi ki artık genç bir kadın yüzüne ve vücuduna sahip olamam, bunu biliyorum. Ama bence eskisinden daha iyi görünüyorum. Yorgunluk hissetmiyorum. Bu aralar canım biraz fazlaca yemek istese de dengeleyebiliyorum. Akşam yemekten sonra bir şey yememeye devam ediyorum, üstelik bunu zorla yapmıyorum. 20 yıl önce sigarayı bırakmış birisi olarak, bağımlılıkların çok kolay geri dönebileceğinin bilincindeyim (sigaraya tekrar başlamadım tabi ki, yanlış anlaşılmasın). Ara sıra tekrar kilo almaktan korksam da, kendime güveniyorum.

Bugüne kadar başardıklarımla gurur duyuyorum.

Denize bir yıldız daha attınız Mehtap Hanım. Hayatımı değiştirmenin yolunu gösterdiğiniz için teşekkürler.


Ayşenur Turgay

Rebarcan

23 yorum:

Adsız dedi ki...

Ayse Hanim,
Siz sadece 17 kilo vermemmissiniz,17 yilda genclesmissiniz. Gercekten iki resimde size mi ait?
Inanilmaz,inanilmaz.
Hem sizi azminizden dolayi hem de Dr. Mehtap Hanim'i tebrik ediyorum.
Meltem

Esma dedi ki...

Tebrikler gerçekten müthiş güzel bir değişim olmuş..

Sevgili Mehtap sana hep teşekkür edebiliyoruz ,yaptıklarınla yaptırdıklarınla mükemmel bir insansın söyleyecek kelimeler yetersiz kalıyor..

İlhan İrem de harika beni aldı 18 ,19 larıma götürdü sabah sabah...

Sevgiyle kal güzel insan

Adsız dedi ki...

Mehtap hanım bende 3 ocak 2011 başladım tam 15 hatta 16 ya yakın verdim . (83 ile başladım 65 e kadar indim ) herkes yarın gitti dedi. tam 8 ay koruyabildim sonradan kendimi tekrar yemeye verince şu anda 85 kiloyum. sizin yeni tam zamanı programınıza basladığımda 82 kiloydum ama yapamadım 85 oldum. ben ne yapayım mehtap hanım ne yapayım.....şule

oyuncu dedi ki...

Ayşenur Hanım,

Gerçekten çok hoş görünüyorsunuz. Yerim dar, yenim dar diyenlere bundan güzel başarı hikayesi de olmaz herhalde.
Tebrik ediyorum.

balböcükleri dedi ki...

imkansız diye bişey yok.sadece zayıflamamış dahada güzelleşmişsiniz.maşallah size.

Adsız dedi ki...

Tebrikler Aysenur Hanim,
Harika gorunuyorsunuz..
Pinar

ESMA ( esma_uysal@yahoo.com) dedi ki...

ben yeni buldum blogunuzu ve takip etmek istiyorum , nasil nerden baslayabilirim..
35 yasinda research asistanlik yapiyorum yurtdisinda , 1.68cm boyunda 65 kiloyum, hedefim 5 kilo olmak yavas yavas ..
tavsiyelerinizi bekliyorum
simdiden tesekkurler

Adsız dedi ki...

tebrikler ,AYŞENUR HANIM ..TEBRİKLER...Mehtap Hanım sizede bu öykülere imkan hazırladığınız için teşekkürler...
Kardelen.

GZNTPSEDA dedi ki...

Sevgili Rebercan -Ayşenur-,

Hikayeniz hiç uzun gelmedi, bir çırpıda okudum ve bende başarınızla gurur duydum.Yürekten tebrik ediyorum.

Ve Mehtap,

Öyle bir hayat yaşadım ki, o kadar severim ki...Yine çok iyi geldi.

Sevgilerimle,
Seda

ebuski dedi ki...

Cok ozur dilerim mehtap hm . Ama boyle nereden baslamaliyim lutfen yardim edin mesajlarini gorunce size cok uzuluyorum. Cunku o kadr emek vermissiniz ve her detayi o kadar guzel yazmissinz ki. Arkadaslar lutfen 2008 deki yazilardan baslayarak yorumlar dahil herseyi ama herseyi okuyun muzikler dahil resimler dahil herseyi inceleyin sihir ayrintilarda GERCEKTEN

Terazi dedi ki...

Aysenur Hanım tebrikler. Çok hoş ve zarif görünüyorsunuz.

Ebuski çok haklısın. "Önce Sağlık" etiketli yazıları -yorumlar dahil- okumak, hatta tekrar ve tekrar okumak lazım... Ha yine de anlaşılmayan noktalar varsa, o zaman buradan yardımcı olacak arkadaşlarımız her zaman var.

Sevgili Mehtap Hocam, inandıklarınızın doğruluğu, okuduğumuz her hikâyede daha da pekişiyor. Denize attığınız yıldızlardan olmak umuduyla çok çalışıyorum ben de :) Doğumgünümde göndereceğim hikâyemle, "ben başardıysam, siz de başarabilirsiniz" diyeceğim ve daha önce yarım kalan hikâyemi tamamlayacağım. İnşallah!

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Ayşenur Hanım,
Harika görünüyorsunuz, son derece başarılı olduğunuz besbelli.
Tebrikler.
:))

Ayşenur dedi ki...

Başta sevgili doktorum olmak üzere, herkese tebrikleri ve iyi dilekleri için teşekkürler.
Sevgiler.

InceBelli dedi ki...

Tek kelimeyle harika gozukuyorsunuz, harikulade, fevkalade!
Darisi bizlerin basina insallah.

Mika dedi ki...

Merhaba,

Blogunuzun takipçisiyim, umarım ben de bir kaç ay içinde benzer bir yazı gönderme şansına erişirim.

Sevgiler

Meltem

Eser dedi ki...

Ayşenur Hanım müthişsiniz ve burası müthiş kadınların toplanma durağı oldu bravo..

ELİF dedi ki...

ayşenur hanım

öncelikle tebrikler ...

maşallah nasılda gençleşmişsiniz ciiddeen kıskandım :)))

bende yeni yeni gençleşenlerdenim bir ara 2 yıl kadar önce yeni doğum yaptığımda ki daha 27 yaşındaydım ve hayaımda ilk kez 50 li değil 80li kilolardaydım:((herkes bana aa orta yaş falan artık diyordu nasıl zoruma gidiyordu anlatamam ama cidden ben de artık gençleşenlerdenim daha da geçcecik olucam hatta o kadar gençleşicem ki bu hızla gidersem yakında çocuk gibi kalıcam :)))inşallah yanii:)))

arkadaşlar cidden eski tüm yazıları okuyun derim bende ...o kadar şey yazılmış,çizilmiş ,tek tek sorulara zamanında cevaplar verilmiş biri değilse diğerri bize hitap ediyo o soruların ve cevaplarının...o kadar çok emek verilmiş ki hala daha veriliyo yani bizde biraz emek sarfedebilirsek çok müthiş olur derim ben;))

NEYSE .... güzel insan nu hikayeleri oluşturmamıza vesile olduğun için tekrar teşekürler....

Adsız dedi ki...

Sevgili Aysenur,
hikayenizi paylastiginiz icin cok tesekkur ederim! Sizin sayenizde motivasyonumuzda bence fazlalasiyor! cok cok hos gorunuyorsunuz! Sevgilerle, nesli

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
yoldy35 dedi ki...

Yazılarınızı gityat.com ' da paylaşabilir, sitenizi tanıtabilir ve kendi kanalınızı kurabilirsiniz. Sizi de aramızda görmek bizi çok mutlu eder.

Ayvalık'tan TADINCA dedi ki...

Merhabalar,

Tebrikler diyorum canım ablacığım. Yazını bir çırpıda okuyuverdim. Tüm aşamalarını ne güzel dile getirmişsin. Zayıflama sürecini ve sonrasında bu kiloyu koruma konusunda ki iraden bana her zaman en güzel örnek oldu.Şu anda bende mevsimlerden ROMA diyorum ve tüm yazıları okuyarak sağlıklı yaşama ve kilo verme sürecine başlamaya karar verdim.Şu anda 84 kiloyum ve 1.72 boyundayım. Sizin anlayacağınız tombulluğa merdiven dayamış biriyim.En az 15 kg vermem gerekiyor.Yakında güzel haberler vermek istiyorum.
Ben Elçin. Ayşenur hanım'ın erkek kardeşinin eşiyim. Herkese saygılarımla...

Turkadir dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım ;
Ben 28 yaşında 1,73 boyunda 83 kiloyum.Doğum yapmadan önceki kilom 63 dü.Ve nasılsa doğumla beraber inanılmaz bir kilo almaya başladım ve 102 kiloyla doğum yaptım (Son 5 ayda alınan fazlalıklar) Sonrası kocaman bir yüz ve gıdık aynaya bakmamı imkansız kıldı.giyimimi daha büyüttü beden büyüdükçe kıyafet bulmakta zorlandım ve anne bölümüne geçtim.45-50 yaş kıyafetlerinden bahsediyorum.İğrenç görünüyordum.Ve ben postacıyım ve 2 yıl yürüme azıcık yememe gayretiyle 83 kiloya ancak düşebildim.Sizin yardımınızla ideal kiloma düşeceğimi zannediyorum ama nerden hangi diyetinizden başlayacağımı bikmiyorum özellikle virgülüne dokunulmadan aktarılan yazıları okudukça kendime daha çok güvenim eldi.
lütfen haydi bana da elinizi uzatın.
ARZUM GÜNAY YILMAZ

Adsız dedi ki...

Muhteşemsiniz Ayşenur Hanım.
Tebrik ederim sizi. Çok zarif görünüyorsunuz.