Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

14 Şubat 2011 Pazartesi

SE NON ORA, QUANDO ?

Italya’da ozellikle hukumetin ileri gelenlerinin adlarinin cokca anildigi son olaylara artik duyarsiz kalamayan kadinlar, “se non ora, quando ?“ yani "simdi degilse ne zaman "?adini verdikleri kadinlik onurunu hatirlatma hareketi cercevesinde meydanlardaydilar bugun...

Yaklasik 1 milyon kadin, hicbir partinin bayragini ya da sloganini tasimadan, hicbir “ahlak” elestirisinde bulunmadan ve kimseyi yargilamadiklarini soyleyerek cok basarili bir eylem yaptilar...

Sloganlari cok ama cok hosuma gitti...

Simdi degilse, ne zaman?

Budizmde de benzer bir dusunce var, simdi, su an mutlu olmayi hedeflemek, mutlulugu yarina ertelememek, olaylara baglamamak, su da olsa, bu da tamamlansa diye kosullar one surmemek...

Siz 2011 yilina iste oyle kararli girdiniz... “Simdi” dediniz, basladiniz...

Zerafetin, şefkatin, güzelliğin simgesi, talihli, cömert, duyarlı, kültürlü, sanatkar Tavşan; 2011’in barış, eğlence, aşk, romantizm ve sanat alanlarını tetikleyecek bir yıl olacağını müjdeliyor... Bu yil, tüm insanlığı etkileyecek eserler, akımlar çıkabilir diyor Nilambara son yazisinda...

Ben Tavsan yilinda dogmusum, guzel bir yil oluyor 2011... Ama hep inandigim birsey var benim, hani su meshur sozdeki gibi, "Sen gunlere birsey getirmezsen, gunler sana birsey getirmez" diyen... Yani bir cok sey bizim elimizde, yapabiliriz, degistirebiliriz, cevirebiliriz...

Insanin kendine karsi verdigi mucadele, hayatta kazanilmasi en zor olandir... o nedenle ben coktan beri kendimle mucadele etmiyorum, uzlasma yoluna gidiyorum...

Size kucuk bir sir vereyim...

Ayda birgun kendime izin veriyorum. O gun ozellikle kosturmayacagim, keyif gunu olsun istiyorum. Zaten kendiliginden olusuyor kosullar ve o gun, saglikli sagliksiz diye bakmadan canimin cektigini yiyorum.

En “big” inden fast food mu? Olsun olsun 1000 kalori olsun, patatesi, kolasi ile (max 600 dur de hadi neyse...), dev bir kuru yemis canagi, hatta kovasi mi, yaninda da buz gibi kolasi mi, upuzun boru gibi paketin icinde sira sira dizilmis, agzinizda kranc kranc yapan o 2000 kalorilik cipsler mi, bir tencere bulgur pilavi (burada soz konusu olan porsiyonun abartisidir tabii), yaninda ayran ve kofte mi, icine 1 kasiktan yarim sise fazla yag konmus, dev bir salata mi (ben bir canak salatayi 300 kalorilik hale getirebilirm bahse var misiniz?) , yiyip bayilacaginiz yarim kilo baklava mi? her ne ise onu yiyorum... Genellikle evdeyken, yalniz oldugum bir dinlenme gununde, bir film izlerken, yeni bir kitaba baslamisken, Turkiye’den gazeteler gelmisken yapiyorum bunu...

Bu ayin izin gununde Antonio ve Federico kayaga gitmislerdi, ben evde kaldim, Harry Potter'in son filmini izledim, yarim kavanoz tahini, ekmekle yedim, Can'in annesi getirmisti bana Turkiye'den. Taris'in tahiniymis, Tahin kalsiyumdan cok zengin, ama onun icin degil, canim cektigi icin, cok sevdigim icin yedim... Koy ekmegi ile birlikte nefisti...,

Dunyanin sonu olmuyor, aklim hicbir seyde kalmiyor.

Onun disinda bizim evde, genel hatlariyla Italyan –Akdeniz modeli beslenme uygulaniyor, sadece belki bir gun fazladan et yeniyor ama bu sadece benim zaman yonetimim yuzunden ve bu konuda en kisa zamanda bir duzenleme yapacagim ve size de bu modeli butun ayrintilariyla anlatacagim...

Gelelim onumuzdeki haftaya...
Bu artik bir sarsilma haftasi, biraz hizlanalim ve bakalim neler oluyor.

Sabah kalkar kalkmaz iki bardak su veya ihlamur

KAHVALTI:

1 dilim ekmek
1 dilim beyaz peynir
5-6 zeytin
1 tatli kasigi bal veya recel
Haftada iki gun haslanmis veya rafadan yumurta
Bol yesillik (maydanoz, roka, dere otu vs)

ARA OGUN
1 elma veya 1 portakal veya iki mandalin ve iki kucuk biskuvi




OGLE YEMEGI:
Herhangi bir etli sebze yemegi (kiymali karnabahar mesela)
Veya
Izgara tavuk, balik ve salata
Veya
izgara ya da haslanmis tavuk ve haslanmis sebze
(ekmek, pilav, makarna, pure vs yok)

ARA OGUN:
1 fincan sutlu kahve
Veya
1 kase yogurt ve bir kucuk meyve (kiwi olabilir ornegin)
Bu ara ogunu sabahinkiyle degistirmeyin, ogleden sonra biskuvi yok cunku

AKSAM YEMEGI :
Oglen yemegi gibi

Zor bir hafta, ozellikle karbonhidrat bagimlilari icin ya da ekmek, makarna, pilav sevenler icin dayanmasi guc ama haftaya hepsi soframiza donecek...

Su icmeyi, yuruyus yapmayi ve yemege koydugunuz yaga ve porsiyonlariniza dikkat etmeyi unutmayin lutfen...

Hepinize iyi haftalar diliyorum.

14 Subat 2011'Roma

42 yorum:

Mey dedi ki...

Tesekkurler sevgili Mehtap. Yolunda ilerlemeye devam ediyoruz. Hafta sonu arkadaslarimdan adlidgim inanilmaz iltifatlar ve verdigim kilolar nedeni ile bu listesi 1 hafta degil 1 yil bile uygulayabilirim....

Iyi ki varsin...

Meysun

teseract dedi ki...

merhaba ben ayşe zehra 18 yaşında 171 boyunda 68 kiloyum şu an tıpta okuyorum 2.sınıf öğrencisiyim normalde çok zayıf biriydim hatta yazın bi ara 52-53 kiloları görmüştüm fakat nolduysa bu kış oldu 2.5 ay gibi kısa bir sürede 15 kiloya yakın kilo aldım doktora da gittim bu kadar hızlı kilo almam neden acaba diye onlar da tiroit testlerime fln baktılar normal çıktı hemogramım hormonlarım normal fakat çok fazla acıktığım için durmadan yiyordum 1 hafta diyet yapıyorsam da iki üç gün içinde verdiğimin fazlasını geri alıyordum sadece 4 ay önce sınıfta herkes bana çok zayıf olduğumu ve biraz kilo almam gerektiğini söylüyorlardı fakat ben bir aldım şimdi de çok kiloluyum napmalıyım bilemiyorum b-fit diye bir yere başladım ilk ay diet yapmadıım ve çok da düzenli gitmediğim için kilo veremedim fakat 5 gündür diet yapıorum günde 30 dk da b- fitte egzersiz yapıorum bu yeterli olur mu sizin önerebileceğiniz bir program olabilr mi ben daha yeni gördüğüm için bu siteyi nereden başlamam gerektiğini bilemiyorum da...

drazra dedi ki...

benim 6 haftam geride kaldı... bu iki hafta arada çok kaçırdım o yüzden 3.listeye devam mı etsem?...

SU dedi ki...

Mehtap hanım Günaydın
Geçen haftaki listeyi tamamladım
1 kilo verdim şu an 60 kg'dayım
özellikle şişkinliğimi attım kendimi daha zinde hissediyorum

Esma dedi ki...

Kahvaltımı yapmıştım pırasalı bir börekle;sonraki öğünlerimi aynen devam ederek başlıyacağım güne :-)...
Teşekkürle Sevgili Mehtap..
Esma
Sağlıkla kalın

Adsız dedi ki...

Hemen soruyorum öğlen veya akşam etli sebze yemeğinin yanında salata varmı? Teşekkürler...

yaseminnn dedi ki...

Mehtap hanım zor bir hafta demişsiniz:) ama ben bayıldım.:))))
Çünkü hayvansal ürün yememek beni daha çok zorladı inanın.Ben bayram ediyorum bu hafta yaşasın!!!
sevgiler.. bu arada bi önceki programda kilo bildirimi için bi yazı açmadınız.bende buraya bildiriyim en iyisi:)
8 kasım:64
8 şubat: 56.4

Adsız dedi ki...

Mehtap hanım,
geçen hafta 7 gün boyunca karbonhidratsız programı uyguladım. ne yazıkki iş tempom ve tabiki tembelliğin nedeniyle düzenli yürüyemedim ve 1 kez yarım pors. kadayıf ve 1 kezde açma yiyerek birazcık aksama yaşadım. hasta sonunda tanita ile tartıldığımda 800 gr verdiğimi ve bunun 600 grmının yağ olduğunu ölçtüm. benim için olumluydu ama keşke en azında 1 kg ulaşabilseydim diye düşündüm. bu menüyü bu sabah gördüm yarın başlayacağım. akşam meyve veya kuruyemiş atıştırmadan nasıl duracağım bilmiyorum. sonucumu 1 hafta sonra size yine iletirim. kişiye özel cevap vermiyorsunuz biliyorum ama en azından benim yaşımda ve kilomdaki bayanlarda, verdiğiniz programların sonuçlarını sizde azda olsa merak ediyorsunuzdur diye düşünüyorum..
mutlu ve sağlıklı günler diliyorum.. mercan

LAL BQUTİE dedi ki...

ilk yorum benden olsun bugun...

herkesın sevgılıler gunu kutlu olsun...

ben kendıme bu sene hedıye olarak saglıklı bır hayatı hedıye ettim..

mehtap hanım listenizi defterıme yazdım yeniden.ve uyguluyorumda...ancak sorum şu ki.

sütlü kahvedeki süt - süt tozu olabılırmı ?

birde ben hıc hayatımda kıymalı karnıbahar yemedım bılıyormusunuz :))

ama deneyecegım..yaklasık 20 kg verecegım...

Elifin Terazisi dedi ki...

Ne yalan söyleyim, karbonhidrat olmadığı için zor ama imkansız değil...
Siz de beni güldürdünüz, "bir kaşıktan yarım şişe fazla yağ":)))

Çiğdem K dedi ki...

merhaba,
bir kaç aydır takipçinizim yazılanları birebir uygulamış olmasamda yediklerime dikkat ederek ve haftada 3 gün 1 saat yürüyerek 3 kilo verdim vermem gereken daha 8 kilom var. Hangi programı baz alarak başlamalıyım?

Adsız dedi ki...

mehtap hanim. ben kefir yemek istiyorum yogurt yerine yiyebilirmiyim(15 gunluk rejimdeyim)
melek

Adsız dedi ki...

mehtap hanim. ben kefir yemek istiyorum yogurt yerine yiyebilirmiyim(15 gunluk rejimdeyim)
melek

Delfina ; dedi ki...

Sevgili doktorum salata da olsun menüde nütfen nütfen :)

Adsız dedi ki...

merhaba
ben 4.5 aylık bir bebek annesiyim
bende bu beslenme modelini
uygulayabilir miyim ?
çünkü bebeğimi emziriyorum.
tşkler

GZNTPSEDA dedi ki...

Çiğdem K ,
Hoşgeldiniz , aşağıdaki linke bakarsanız yazının sonuna doğru programların sırasını baz alarak başlayabilirsiniz.Kolay gelsin,

Sevgiler,
Seda

http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/2011/01/sen-sor-ben-soyleyeyim.html

vegan dedi ki...

Ama hani bizim vejetaryen listeler?
Aşkolsun.....

Unknown dedi ki...

süber bi liste et ve süt ürünleri olmadan olmuyo ama ekmek makarna ve pilav olmadan oluyo herkeze kolay gelsin... sevgiler

oyuncu dedi ki...

Sevgili Mehtap,

Karikatürlere bayıldım.Bizim için harcadığınız bu emeğin karşılığını nasıl öderiz bilemiyorum.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhaba, ben Neslihan. emziren bir anneyim ve iki gündür ilk üc günlük diyet programina basladim, fakat maalesef bugün cok zorlandim..Asla pes etmek istemiyorum fakat sormak istedigim emziren bir anne olarak porsiyonlari biraz fazlalastirmalimiyim, ara ögünleri beklerken ellerim titriyor sanki ve tatli yiyeceklere cok ihtiyac duyuyorum.Su anda 74 kiloyum boyum 1,70..hamilelik öncesi kilom 64 idi..
Emeginiz icin cok tesekkürler..
Selam ve Saygilarimla
neslihan

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap,

Henüz 1 ay önce buldum blogunu, ve geçen hafta başladım hemen ilk listenden itibaren programını uygulamaya. Hatta sevgili eşimi de ikna ettim ve o da programını uyguluyor benim kadar noktasına virgülüne uygulamasa da... Senelerdir farkında bile olmadan aldığım 8 kiloyu vermeye çabalıyorum şimdi. Eşimin ise önünde zorlu bir yol var: 20 kilo kadar...

O kadar motive edici ki yazıların, öyle sistematik ki, benim gibi asla tatlıdan vazgeçemeyen biri bile tatlıyı tamamen çıkarttı hayatından sen tekrar şu kadar yiyebilirsin diyene dek. :) Bugün 9. günüm ve inan ne aç kalıyorum, ne de canım tatlı istiyor. Dünkü ofis doğum günü partimizde bile inan tek yokma yemedim. Ben o sırda senin listendeki ara öğün elmamı kemiriyordum!

Tartılmadım, o yüzden hiç bir fikrim yok kilo verdim mi vermedim mi, ama bugün çizmemi giydiğimde artık hiç zorlanmadan fermuarının çekildiğini inanılmaz bir keyifle farkettim. Önceden ya çekiştirmem, yada yan lastiklerini biraz gevşetmem gerekiyordu. Metabolizmam çok yavaş, senin metabolizma çayın tipi çaylar da zaten düşük olan tansiyonumu hepten düşürüp bayılmama sebep oldukları için maalesef içemiyorum, ama buna rağmen biliyorum başaracağım sayende!

Eşim de kurtulmayı hayal bile edemediği göbeğine yavaş yavaş elveda diyor artık. Önceden zor gelen program, gömlekleri bollaştıkça daha bir kolay, daha bir faydalı gözükmeye başladı gözüne. Maalesef onun çalışma saatleri çok garip olduğu için (gece 3'e kadar çalışmak durumunda çoğu zaman nöbetler nedeniyle) akşam yemeğinden sonra 2 elma yiyor yatana kadar ama önceki yedikleri düşünülürse (avuç avuç fındık gibi) bence büyük yol katetti o da.

Önümüzdeki haftalarda göreceğiz durumumuz nasıl, neler başarmışız ama inanıyorum başaracağız! Herşey için çok ama ÇOK teşekkürler!

Nergis M.

Oya Kayacan dedi ki...

Orada tazyikli su bilinmiyor mu? Se non al "kadınlık gururu", quando?

Çiğdem K dedi ki...

Teşekkürler GZNTPSEDA aradığım tam da buydu yarın başlıyorum :)

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Ben programı geriden takip ediyorum.İkinci 15 günlük listeye başladım. Haftada 2-3 kez yürüyüş yapmaya çalışıyorum. Şimdiye kadar 4,5 kilo verdim. Listelerin içerikleri ile ilgili bir sıkıntım olmuyor neredeyse tamamına uyuyorum ancak gece en erken 02:00-03:00 arası yatabiliyorum. Geceyarısına kadar hiçbirşey yemeden çalışmak olanaklı oluyor ancak sonrasında çok acıkıyorum. Kızımın emiyor olmasının da etkisi vardır sanırım. Akşam 19:00 civarı yemek yedikten sonra çok uzun süre geçiyor. Bana önerebileceğiniz bir yol var mı?
Derya

teseract dedi ki...

ben ilk 3 güne başladım dün ama yanıma meyve götürmeyi unuttuğum için ara öğünlerimi akşam yedim sabah 1,5 etimek 1 yağsız karper peynir yanında da 200 ml yağsız süt öğlen z.yağlı taze fasulye,haşlanmış yağsız brokoli ve yağsız salata akşam yine yağsız haşlanmış turp otu yedim akşam ewe geldiğğim için 1 yeşil elma 1 kırmızı elma(biraz büyüktü) bir de portakal yedim dün tüm gün yediklerim bu kadar ama işte ara öğün yapamadım ve salata da yedim o yasak mıydı bilemedim bugün de aynı şekilde devam etsem ara öğünleri yaparak olur mu sabah yağsız süt içebilir miyim ara öğünde yağsız yoğurt yerine

Nehire dedi ki...

Hayatın sağlıklı güzelliklerini okadar iyi anlatıyorsunuz ki,uygulamalarınız bir zevke dönüşüyor,mutlu olunuyor.Teşekkürler Mehtap Hanım,sevgiyle kalın...

Bonjorno dedi ki...

Sevgili meslekdaşım Mehtap hanım,
Benim için de hayvansal ürünlerin olmadığı hafta daha zordu.Üstelik sömestr tatili nedeniyle çocuklarla Isparta Davraz'a gittik.Ancak diyetimi bozmadım.Ve bir tatilden ilk kez kilo almadan döndüm.Ben de kendimi hafiflemiş hissediyrum.Tartıda çok değişim olmasa da bel ve basen çevrem inceldi.Düzenli yürüyüşlerin de katkısı var bence.Dün nöbet ertesi uykusuz olsam da yürüyüşü aksatmadım.Arkadaşlar yürüyüşleri ihmal etmeyelim.Hep beraber yola devam ediyoruz.Sevgiyle kalın...

cennetyıldızı dedi ki...

benim icinde süt ürünleri ve et ürünleri olmadan olmuyo ekmek pilav ve makarnasız oluyo hemde cok iyi oluyo bu hafta bolbol sebze var iyi gidiyo haftanın 4 günü 1, 1,5 saat yürüyorum sevgiler kolay gelsin.

durununannesi dedi ki...

sevgili mehtap hanım..ben de programı 10 gündür uyguluyorum..8 aylık bebeğim var emzirdiğim için mi bilmiyorum ama akşamları çok acıkıyorum bazen meyve yiyebilirmiyim ya da başka bişey??
bi de mens döneminde kilo verilemeyeceğini söylüyorlar bu doğrumudur?

Adsız dedi ki...

selam,metabolizma hızının artıp yavaşladığını biz anlayabilir miyiz?çok üşüyen biri olarak bu kış havasında ateş basması ve terleme oldu bu hafta 2-3 kez.
JULYA

Esma dedi ki...

Arkadaşlar balıklı,portakal kabuklu,dereotlu kabak çorbasını hiç denediniz mi çok nefis ve çok sağlıklı oluyor şiddetle tavsiye ederim sizlere :-)))))
Sevgilerrrr
Esma

Adsız dedi ki...

merhaba Mehtap hanım.blogunuzu kısa bir süredir takip ediyorum benim de sorunum diğer arkadaşlarla hemen hemen aynı.yaşım 34 boyum 1,67 kilom 72.daha önceleri kolayca kilo verebilirken üç yıldır veremiyorum bi türlü.sibarayı bıraktım 10 kg.aldım.güzel bir diyet listesi veriyorsunuz.ama diyet listesinin hangi sayfada başladığını bir türlü bulamadım.birazda zamansızlıktan bütün sayfaları gezemedim.listeye nerden başlamalıyım yada diyet listesinin tamamına nasıl ulaşırım yardımınızı bekliyorum.

Adsız dedi ki...

Bu programın 5. günündeyim ama ne ekmek, ne pilav be makarna herşeye dayanıyorum ama kuruyemişe imkansız. sanırım aramızda sigara bağımlıları varsa benim kuruyemiş bağımlılığımı anlayabilir.. mehtap hanım böyle bişey olabilirmi? akşamları badem fındık yemeden duramıyorum. tabi bu programda kendimi tutuyorum sadece 1 akşam birazcık fındık badem yedim:( umarım hdefime ulaşırım..

GZNTPSEDA dedi ki...

Sevgili Federico'nun doğum gününü tüm kalbimle kutluyorum. Gözünden ışığın, yüzünden tebessümün hiç eksik olmaması dileği ile,

Sevgilerimle,
Seda

drazra dedi ki...

Mehtap
Hanım bizi bırakı galiba...Ne zaman yazacağınızı söyleyin de bize de hergün hayal kırıklığı olmasın... ;)

xxx dedi ki...

Mehtap Hanım son listeyi zorlanarak yaptım, meğer ekmek yemeye alışmışım. Abartmamaya çalışarak he röğne ekledim ekmek, yapamadım ekmeksiz :(
Şimdi yeni liste yok ve son liste beni çok zorladığı için devam edemeiyorum. ara öğünleri son listede ki gibi yapıyorum kahvaltı da aynı. Öğlen çorba+ kereviz+ bir dilim ekmek yaptım. Dün akşam da aynı menüyü uyguladım. Bugün kahvaltı aynı+ öğlen çorba+ekmek+kıymalı nohut yiyeceğim. Akşamda sebze+ekmek+ salata yapıcam. Uygun mu acaba ?
Bu hafta etsiz sadece kıymalı sebze ve kuru veya nohut veya fasulye bol salata olarak devam eedicem ; eğer sizden ses çıkmazsa..

ben çok paniklemiş durumdayım, arada bişiler kaçırıyorum mısır mesela veya iki bisküvi değilde üç oluyor.. korkuyoum ya tekrar kilo alırsam diye.. kolay değil tam üç beden küçüldüm sizin sayenizde. kendi başıma bu sağlıklı beslenme işini siz bizden elinizi çektiğinizde de devam ettirebilecek miyim?

stresliyim.. gerginim..acaba bunun yanında çorba olur mu, hay allah nasıldı mehtap hanımın listesi diye eski dosyaları karıştırırken buluyorum kendimi..
size iyi haftalar dliyorum.. sevgiler..

Adsız dedi ki...

merhabalar mehtap hanım,bugun itibariyle beslenme programınıza ben de dahil oldum. ilk üç günün birinci günündeyim:) yalnız arada kafama takılan seyleri size sormak istiyorum bunun için mail adresinizi bulamadım:( nereye yazmalıyım ya da? yardımınızı bekliyorum. Mutlu kalın. Yasemin Eylül

Adsız dedi ki...

mehtat hanım mrb..sitenizi daha yeni buldum..sanırım gün gün diyet listeniz var ama ben ulaşamadım..bana yardımcı olurmusunuz..yeni doğum yaptım..vee malesef bebeğimi artık emziremiorum..o yüzden bian önce fazla olan kilolarımdan kurtulmak istiorum..bana cevap verirseniz cok sevinirim..şükoo

Adsız dedi ki...

yine ben.sanırım diyetin ilk bölümüne ulaştım.10-24 kasım başlıklı bölüm(inşallah doğrudur)bugün üçüncü günüm.pazartesi başlanan diyetlerden birisi gibi oldu ama bu defa öyle olsun istemiyorum.bu şekilde beslenmeye alışmak istiyorum.3 gündür oldukça başarılıyım sanırım.açlık yada herhangi bir rahatsızlık hissetmedim.yalnızca işim nedeniyle ara öğünlerde zorlanıyorum.ama hastanede çalıştığım için şanslıyım öğlen diyet yemek çıkıyor.sanıyorum siz grup olarak takip ediyosunuz diğer arkadaşları beni takip etmeye bilirsiniz ama ben yinede yazma ihtiyacı hissediyorum.takip edildiğimi düşünmek güzel bu konuda.bilgilerimi eksik yazmışım sanırım.kilom 72,boyum 1,67,bki:25.8 mesleğim:ameliyathane hemşiresi.birde sormak istediğim bir soru var.diyetin 2. bölümünden sonra metabolizma hızlandırıcı çay vermişsiniz.o çayı şimdiden içsem olurmu?illaki 4. haftanın sonundamı başlamak gerek?yazılarınız ve emeğiniz için sonsuz teşekkürler.

mistan dedi ki...

herkese merhaba,

uzun zamandır yazamıyorum çünkü takip edemiyorum.. iş tempom çok yoğun.. önce kore'den bir misafrir ağırladfım bir ay kadar şimdi de ben kore'deyim.. ilk hafta buraya alışamıycağımı daha doğrusu bu kokuyla yaşayamayacğımı düşündüysem de şimdi üçüncü haftamdayım ve kokuyu saymazsak tattığım şeylerin lezzetli olduğunu bile söyleyebilirim.. Makarnalı çorbalar, damağıma yapışan canlı ahtapotcuk, üzerine susam yağı ve baharatlar gezdirilmiş sebzeler ve çiğ etler.. derken bi haftam kaldı geri dönmeye.. sabırsızlanıyorum çünkü bir an önce peynir yemek istiyorum, şöyle bir kase dolusu salata yemek istiyorum bol sirkeli..sonra mercimek çorbası içmek istiyorum.. eşimin hazırladığı pazar sabahlarını özledim.. ama kendime bakınca ön çok mehtap hanımla başladığımız listedekileri özlemişim ve galiba birazcık değişmişim :)) ha bu arada oturmaktan gına geldi yürümeyi de özledim :)

yani mehtap hanım tekrar teşekkür ederim, yazılarınızı da özlemişim..

Sezen dedi ki...

Mehtap Hanım,
70 kiloda başladığım programınızla amacım olan 63 kiloya düştüm.
Son 11 yıldır en büyük hayalimdi bu biliyor musunuz. Bu süre zarfında aldım verdim aldım verdim sürekli moralim bozuldu...Yani bu benim için 11 yıllık bir dertti .
Ben bu dertten sizin sayenizde kurtuldum. O kadar mutluyum ki anlatamam.
Hiç karşılık beklemeden insanlara yardımcı olmanız, bilgilerinizi, deneyimlerinizi aktarmanız, en önemlisi çok az ve kıymetli olduğunu tahmin ettiğim boş vakitlerinizde bu işe de yer vermeniz gerçekten takdire değer.
Herşey için çok çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Selamlar mehtap hanim bugun beslenme programinda 5.gunum, en cok da bugun ve hatta su anlarda zorlaniyorum. Aslinda aclik degil hissettiklerim eminim ama bir bakima yoksunluk sendromu gibi :( İste boyle durumlarda ne yapmam gerekiyor hic bilmiyorum. mesela simdi utu yapmaya baslayacagim ;) ama her zaman da utu bulamam ki :)) iyi aksamlar
Yasemin Eylul