Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

9 Ekim 2010 Cumartesi

GULUMSE HADI GULUMSE; BULUTLAR GITSIN...

Antonio’dan mesaj geliyor tam gunun ilk ve artik tek kahvesini icerken barda… “ Bu sagnakta nasil araba kullaniyorsun bilmiyorum ama, dun alelacele beni Federico’ya yagmurluk ve cizme almaya yollaman iyi oldu, zavalli cocuk sucuk gibi islanacakti” diye…


Hemen ariyorum, “inanmiyacaksin ama buraya tek bir damla bile dusmedi” diyorum… Sehrin iki ayri ucunda calisiyoruz ama yine de sasirtici bir durum bu kadari… Cunku ustumde gercekten yazlik siyah bir gomlek ve siyah pantolon var, uzerime aldigim incecik hirka bile cok geliyor, cikartiyorum…

Guluyor, “hava durumuna Google’dan bakmaktan vaz gecsen iyi olur, baksana firtina sagnak dedin, ortalik gunluk guneslik” diyor…

Benim bekledigim soguk, yagmur ve firtina bize ugramadan Istanbul’a gitmis, Mehmet soyluyor telefonda “anlamadim bu nasil sonbahar, kara kis geldi, donduk diyor”…
“Gitmeyecektin bir yere Roma’dan, ben sana kal demistim” diyorum…
Bu haftayi gunleri ortalama 10’ar saat calisarak gecirdim… Yarin onemli bir toplantida konuk olarak “kok hucre” uzerine konusacagim… Konusmam 11.00 ‘de… Saat 16’da Genevre’ye ucacagim, orada da baska bir toplanti var…

Bu kadar lafi, “ben sizi ihmal etmiyorum aslinda” demek icin yazdim simdi gecenin kòrùnde… Gùlcin’e sòz verdim ve genellikle de tutuyorum artik, erken uyuyorum. Bugun haric, slaytlarima soyle bir baktim tekrar…
Aklimdasiniz… Nasil olmayacaksiniz ki? Bu kadar detayla ve ozenle yazilmis mektuplariniz sizin beni ne kadar ciddiye aldiginizi gosteriyor…
Ben de sizleri o kadar ciddiye aliyorum…
Bir onceki yazidan baslayarak, hepinize tek tek cevap verecegim ama bana 4 gun izin verin lutfen… Sonra herseyi konusacagiz yeniden…

O zaman kadar once gulumseyin ki bulutlar gitsin…
Sonra yurumeye baslayin… Su icmeye de… tartilari yatagin altina itin gitsin… Bir de ne yerseniz yiyin simdilik ama servis yaparken, son kasigi tencereye geri koyun…

Hani haftada birgun hic hayvansal protein yemiyorum demistim bir aralar… Siz de yapin, mesela o gun Pazartesi olsun…
Beklemeyin, 4 gun ne ki demeyin, siz bir yerden baslayin… Arkasi nasilsa gelecek…
Hadi gùlùmseyin artik…
Hepinize sevgilerimi yolluyorum…

9 Ekim 2010’Roma

P.S: Mango soyluyor “Rondine” ve Laura Pausini’den “dove sei” yani “nerdesin”…

P.S1: Benim favorim hala "ekmek arasi corba" baktikca gulumsuyorum...

23 yorum:

esma kütükçü dedi ki...

Tüm herkese bir anne şevkatiyle sevgi dolu,arkadaş gibi candan,özverili davranan yüreği güzel, yüzü güzel, büyük insan,bizleri dinleyip sorunlarımıza çare olmaya çalışıyorsunuz.Bizlere değerli zamanınızı fedakarlık yaparak ayırıyorsunuz.Bunun için size çok teşekkür ederim.48 yaşındayım ameliyatla menapoza girdim.Bende kilo verebilir miyim?
Hayatınızda her şey istediğinizden güzel olsun.Sağlık ve sevgiyle kalın.

oyuncu dedi ki...

Günlerdir bir önceki yazınıza dönüp dönüp bakıyorum.Bizlere bir soru sormuştunuz.Siz ki biz ne sorsak defalarca cevap verdiniz. Sıra bizdeydi artık.Nerede hata yaptık?Ve yapmaya devam ediyoruz.
Sizi izleyen yüzlerce kişinin ayrı ayrı cevabı vardır eminim.
Dedim ya günlerdir yazınıza cevap yazmak için adeta suçunu bilen kabahatli çocuklar gibi dolaşıp duruyorum, belki de cesaretimi toplamaya çalışıyorum.
Ben sizi keşfettikten sonra sınıf camından bakarak üç ay gibi bir sürede on kilo verdim.Verilecek daha pek çok kilom olmasına rağmen yazı da bahane ederek düzenli programıma ara verdim.Neyse ki bu sürede verdiğim kiloları geri almadım ama hedeflerime uyamadım.
Neyi nasıl yapacağımızı gayet iyi öğrendiğimiz halde bu boşvermişliğim , kısa sürede vazgeçmemin,bu işi bir yaşam tarzı haline ısrarla getirmememin ne mazereti olabilir bilemiyorum.
Kendimizi kontrol etmeyi nasıl öğreneceğiz? Belki de kendimizi yeterince sevmiyoruz.
Verdiğiniz bunca emeğe rağmen benim karşılığım daha iyi olmalıydı.
Sanıyorum kendimi affetirmenin ve affetmenin bir yolunu bulmak zorundayım.
Sizinle daha kolay olacağına eminim.
Görüşmek üzere.
nc

Aslihan dedi ki...

Merhaba Mehtap,

ben sizi geçen sene okumaya basladim ve kayitlar kapali da olsa, yazdiklariniz, takipçilerinizin sorulari ve yanitlarinizi okuyarak uygulamaya calistim. Pek basarili olamadim cunku yeterli ozdisiplini gosteremedim. Toplantilarimi, oglumla ilgili yapmam gerekenleri kafamda bahane ettim hep. Oysa endime de bakmam, kilo problemimi cozmem gerekiyordu ama isin asli once inanmakken, ben kendime inanmadim. Daha evvel size yazarken insulin direnci tanisi kondugundan bahsetmistim. Herkes ve hatta o donem danistigim diyetisyen dahi, kilo vermemin zor olacagini soyluyordu. Oysa zor demek imkansiz demek degildi. Velhasil hatalarim; inanmamak, disipline olmamak ve tutarli bir programla aliskanliklarimi degistirmeye gayret etmemekti bana gore. Bugun hala insulin direnci ile ve ilaveten tansiyon sorunu ile ugrasiyorum. Tarti hala 82kg gosteriyor. Boyum 165cm. Ancak artik kararliyim. 37 yasindeyim. 40 yasima 20 kg hafiflemis ve bunu korumus olarak girmek en buyuk hedefim. Umarim yogun temponuz arasinda zaman zaman ben de sizin desteginizi alabilirim.
Sevgi ve saygilarimla,
Aslihan Gurescier
aslihan.gurescier@kocsistem.com.tr

Adsız dedi ki...

başladım su içmeye ,yürüyüşe...
yarın hayvansal gıda yok:)
ötesini beklemekteyim heyecanla...
sevgiler...
HGA

Adsız dedi ki...

siz yazdıkça hatalarımız ortaya çıkıyor ne yerseniz son kaşığı geri koyun demişsiniz çok akılıca... haftada birgün hayvansal ürün tüketmemek neden acaba merakla bekliyorum. NİLGÜN

Adsız dedi ki...

selam; güneşin sıcaklığını yüzünüzde hissetmek, yağmurda ıslanmak, soğukta kemiklerinizin bile donması... yaşıyoruz hepsi güzel yaşamın gerekleri bir yerden başlamak gerek, iyi yaşamak için. kolay gelsin size, sunumuz da herkesi bizim kadar etkileyeceğinizi biliyorum, güneş sizi bırakmasın. beyhan

Nur dedi ki...

Mrb Mehtap Hanım

Çok uzun süreden beri ders çalıştığım için rahat bir zaman bulup bloğunuzdaki keyifli yazılarınızı okumaktan ayrı kalmıştım bugün sabahtan başladım kaldığım yerden okumaya şimdi yanlışlarımızdan bahsetme zamanı anladığım kadarıyla ben bloğunuzdaki ilk sınıf öğrencilerinden biri olup 25 kilo veren bir öğrenciniz olan Nur başlangıçta da yazdığım gibi ders çalıştığım için verdiğim kilolardan 3-4 kilo geri almış bulunmaktayım yanlışlarımın neler olduğunu bilip sıralıyorum hemen size
1-Mayıs ayında kursa yazıldım haftanın 4 günü kursa gittiğim için yürüyüşlerime ara vermek zorunda kaldım yiceklerimi başta yanımda götürsemde sonra bi şeyler oldu düzenim bozuldu
2-Temmuz ayından itibaren ise tamamen tembel biri olup çıkmıştım dışarı çıktığım zaman yediklerime dikkat etmeyen her seferinde salata yemeyi tercih eden ben bu sefer menülerdeki diğer seçeneklerede gözüm kaymaya başlamıştı artık dikkat etmeyip onlardan da yemeye başlamıştım
3- 1-2 kilo almanın vermiş olduğu moral bozukluğu biraz daha yemeye teşvik etti beni bu sefer tatlı ve çikolata gibi gıdaları hemen hemen hayatımdna çıkartmışken tekrardan geri soktum hayatıma ve sonuç olrak bu bana 4 kiloya mal oldu
4-Su içmeyi bıraktım
Şu anda ise sirkelendim kendime geldim ve günde 5 öğün besleniyorum 2 litre su içiyorum haftada 3 gün spor salonuna gidiyorum diğer günler yürüyorum ilk başladığımda hedef kilomu 60 olrak belirlemiştim ve o kiloya doğru emin adımlarla ilerliyorum eğer yeni bir sınıf açıcaksanız en baştaki üyelerinizdne biri olmak istiyorum bende varım beni de unutmayın :))))
Sevgilerle Nur

Adsız dedi ki...

Mehtap Hn.
Onceki yazılarınızın birinde "baykusları" cok sevdiginizi yazmistiniz.bende bloglari incelerken birinde rastadım bu linke seveceginizi dusundum:))
http://www.myowlbarn.com/p/owl-lover-2011-calendar.html
sevgiler - dilek

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap,
butun yorumlari okudum, herbirinde birer parça kendimi buldum. Evlenip Strasbourg'a (fransa) gelmeden once fazla kilo nedir bilmez, hiç ilgilenmez, hiç bana ugramaz zannediyordum. megerse yanilmisim. dikkat etmeyince oyle bir ugruyormus ki. yapisip kaliyormus her yanina.10 yil içerisinde 22 kilo aldim, yani 58 den 80'e çiktim. Boy 1,65. 2 hamileligimdeki kilolari hep biriktirdim.ama kesinlikle dogum sonrasi kalan kilolari bi hak olarak gormuyorum. çunku ilkinde aldigim kilolari verdim ama korumasini bilemedim. geri aldim fazlasiyla hepsini. al iste sana ilk hata.
sonra 2. hamilelikte dikkat etmedim, al sana 3. hata.
sonra benim kilo vermeye baslamamda sanki her defasinda bi dugun dernek, bi bahane olmasi lazim. eee o guzelim elbisenin içine girilecek ya. giriliyor da. sonra noluyo, yiyemedigin gunlerin acisi çikariliyo. al sana bi hata daha.
bir de ilk bebisteki kilolari vermemde en onemli etken bi diyetetisyenle olmasiydi. yani haftada bir gun randevumuz var , odevlerimi iyi yapip yaramaz çocuk olmayayim diye, agzima yasak olan 1 lokmayi bile yaklastirmiyordum. yani hayatimda bi kontrol mekanizmasi olmasi gerekti simdiye kadar bu konuda. yani yoyo misali hep aldim, verdim kilolari bi turlu istikrarli bi sekilde kalamadim bi çizgide, bi dengede.
neyse, uzun lafin kisasi, gene bilmem kaçinci kez yazdiklarini okuyup ilk haftadan basladim gecen hafta (4 ekim), bu hafta 2. haftam. bu defa kimselere soylemedim. artik basla birak basla birak herkese kabak tadi vermeye basladi. dedim bu defa onlar fark etsin bendeki degisiklikleri. ben 1 haftada bile fark ettim. çunku vucudumu taniyorum, çabuk kilo alip çabuk kilo veren birisiyim. kendimi daha zinde, daha tonik hissediyorum. bir de duzenli spora bi basyalabilsem, daha da iyi olacak.ve en onemlisi keske yasam tarzimin bi parcasi olarak kalmasini saglayabilsem sporun.
iste boyle mehtap, bindik bi alamete gidiyoz kiyamete...misali, bakalim bu defa dengeyi kalici olmak sartiyla kurabilecekmiyim.ama merak etme kontrol bende ama sadece artik buyuk sozler etmek istemiyorum. yakin sureçte ve uzun asamali amacimi biliyorum. bu amaca nasil ulasacagimi da , tekrar binlerce tesekkurler gonlu guzel insan, senin sayende biliyorum.elimden geleni de yapacagima soz veriyorum... ayrica butun arkadaslara da kocaman tesekkurler paylastiklari için.

Sultan

MMO dedi ki...

:D değişik milletiz vesselam :D

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım
İyi haftalar ve kolaylıklar dilerim sayenizde Pozitif bir haftaya başladım sabah sizi okudum yeni kararlar aldırdınız bana sevgiyle kalın
Hülya

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap Hanım. Bir önceki yazınıza cevap yazığımdan beri 06/10/2010 tarihinden beri 1. hafta listesini uyguluyorum. Ve hergün de yürüyüş bandında 30 dakika ile başlayıp 50 dak. kadar yürüyorum. 1 kere ev yapımı poğaça yedğim için 50 dak yürüdüm :) daha önceki yorumlarınızda bi kişiye ismini hatırlayamıyorum, eğer her akşam çayın yanında 1 hamurişi yemek istiyorsan 45 dak. yürüyeceğine söz ver demiştiniz :) hatırladınız mı? bende 50 dak yürüdüm. Daha önce olsa aman bozdum nasılsa diyip hem yürümez hemde çok yerdim. o anda aklıma ferat beyin yazdığı; ara öğün yerine 1 dilim ekmeye nutella sürüp yemek hem çikolataya karşı özlemimizi büyütmeyip hemde az kalorili değişim istediğimiz şeyi yiyebileceğimiz yönündeydi :) tabi bunu sürekli yapmayacağım. ama arada birşey yiyince yoldan çıkmıycam ve fazla spor yapıcam. tartılmamak içinde direniyorum :)) söz dinleyeceğim..

Aslı

Adsız dedi ki...

sanki elinizde sihirli bir değnek var ve üzerimize doğru uzattığınızda gidecek bütün kilolar.. sizin desteğinizle hiç başlamadan bile verdiğiniz moralle ve motivasyonla yavaş da olsa eksilecek kilolar ....bu yoğunlukta bile bizleri unutmadığınız için teşekkürler.NİLGÜN

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap
Ben zayıflama programınızı takip ederek 8 haftada 8 kilo verdim.Her şey çok güzel gidiyordu,neredeyse başarıyordummm..ki
Sanırım önce yürümeyi bıraktım,sonra ufak tefek kaçamaklar..sonra miktar olarak büyüyen kaçamaklar..aslında bu kiloyu 1 yıl korumam gerektiğini de biliyordum sayenizde,ama işte bilmek yapmamaya engel olmuyor..
Dengem bir kere bozulmuştu,büyü bir kere bozulmuştu...
Bu gün itibariyle verdiğim sekiz kilonun altısını almış bulunuyorum.
Ha bu arada yine birkaç kilo verdim ,aldım..Ve acilen önlem almam gereken noktadayım ama bir türlü kendimi ikna edemiyorum.Üzerimde bir yılgınlık var.Bir şeyler yememin doyma duygusuyla alakası yok bu günlerde.
Kah can sıkıntısı oluyor, kah suçluluk duygusu, kah el alışkanlığı :),kah batmışta yan yan giden bir balık...oysa bir yazınızda diyordunuz ki "yiyerek dolmaz..,yağ hücreleri dışında,hiçbir boşluk yiyerek dolmaz" Haklısınız.
Sanırım benim hatalarımdan birisi şu, yaşamımdaki boşlukları doldurmam gerek..
Yalnız bu kiloların bana tek faydası şu oldu,sizin gibi müstesna bir insanı tanıdım..
Verdiğiniz bilgiler ,bizlere harcadığınız zaman ve paylaştığınız tüm güzellikler için teşekkür ediyorum.Eğer yeni bir sınıf açarsanız buna dahil olmak isterim..
hadi..şu bulutlar dağılsın artık
Demet

Zehra dedi ki...

Merhaba Mehtap,
Çoğu insan gibi bende kilo alıp vermekden bıkmış bir iş kadınıyım. 41 yaşındayım 61 kiloyum. Geçen sene şubat ayında 2 gün plates 1 gün hızlı yağ yakma dedikleri pasif aletlerle çalıştım.57 kiloya düştüm. Şu ara kansızlık gibi bir durum ortaya çıktı. demir haplarına başladım akşam yemeğinden iki saat sonra alıyorum ama yinede iştahım açılıyor, yine kilo almaya başladım. en son 65 kilo olmuştum geçen sene ama kendimi durduramıyorum ve bir türlü spora başlıyamıyorum. Evde koşu bandım var amaişten çıkıp eve gidince 11-14 yaşında iki çocuk ve eş ile ilgilenmekten vakit bana kalmıyor. Bazen isyan ediyorum bu akşam spor yapacağım diyorum ama bakıyorum saat 9 olmuş ve ben pestil gibiyim. Anlıyacağın kendi iç dünyam ile mücadele veriyorum. Geçen sene senin yazıların sayesinde gaza gelerek 7 kilo verdim ama bu kilolar geri gelmeye başlıyor artık yapmam gerekenleri biliyorum ama başlamak bana çok güç geliyor. Off hava da kasvetli zor işler.....:(

Adsız dedi ki...

Sevgili Mehtap Hanım
Yazılarınızı büyük keyifle okuyorum, herkese yardım etme çabanızı hayranlıkla izliyorum. Belki benim sorunuma da yardımcı olabilirsiniz :)insülin açlık değerim 2,30 :( endüşük değer olan 2,60'ın bile altındayım. Dr. tavsiyesi ile crom picolinate (200 mg ve günde 2 kez aç olarak kullanıyorum)Dr. az ve sık olacak şekilde günde 7 den az olmamak üzere beslenmemi önerdi. Ama vermek istediğim 6-7 kilo fazlam var. Ne tavsiye edersiniz.
teşekkürler,
Zeynep

Adsız dedi ki...

Tekrar Merhaba Mehtap Hanım;
Bugün 10. günüm ve 15 günlük listeme devam ediyorum. Hergün de yürüyüşümü yapıyorum. 45 dak sabitledim. Bazen diz kapaklarım acıo ama alırmayıp devam ediyorum Sürekli bir acı yok :) Yürüyüş yapmam da sorun olmaz değilmi? Dayanamayıp tartıldım bu sabah 1,7 kg vermiş gözüklüyorum pek mutlu oldum ama 3.hafta sonuna kadar bi daha yok tartılmak.
Yeni yazılarınızı bekliyoruz. Kolay Gelsin..
ASLI

Adsız dedi ki...

Tatlı dillim,güler yüzlüm a ceylan gözlüm,Gönlüm hep seni arıyor neredesin SEN.....

ikizlerimbenim dedi ki...

merak ediyoruz Mehtap Hanım, neredesiniz??

eger yeniden sınıf acacaksanız KESİNLİKLE öğrenci olmaya talibim :)

sevgiler

agro dedi ki...

Mehtap Hanım,
Size annemin hastalığını yazarken kök hücre ile ilgili çalışmalarınız olduğunu bilmiyordum. Ne olur bir gelişme olduğunda bizi de bilgilendirin. ordum.Nefes alıyorsak hala umut var mıdır. Başarılar dilerim. AGRO

Adsız dedi ki...

Allahım okuyunca gözlerime inanamadım ohhh bee yeniden başlayacağımızı öğrenmek bile motive etti beni herkesin bahanesi var ya benimde var şehir değişikliği aylarca ev bulamama misafirhanede sürünme yemek yok,yürüyecek alan yok vs vs herneyse yeniden başlıyoruz muhteşem olacak bu defa...CEREN

Peritozu dedi ki...

Bayiliyorum boyle insani kıkırdatan fotograflara :

Adsız dedi ki...

daha önce de yazmıştım gene yazıyorum ne üzücü :( çikolatasız bir hayat yok benim için diye diye sigarayı bıraktıktan 2 sene sonra artık ben 11 kilo almış biriyim tek olayım 174 cm boyum olması 71 kiloyum 60 kilo olmak istiyorum öğrencin olmak istiyorum keşke çikolata yiyerek kilo versek 20 kiloya düşerdim heralde sabah aç karnına çikolata yiyen bir benmiyim acaba yada gece saat 3 de tuvalete kalkınca tek benmiyim hiç spor yapmayan eskiden sporcuyken üstelik ? tek benmiyim ; ben tek miyim ?