Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

17 Eylül 2010 Cuma

SEN YAGMUR OL...


Gok gurultusunden korktugum icin yagmuru sevmedigim gunler cok eskilerde kalmis, yattigim yerden bulutlara bakiyorum...


“yoksa her yagmurdan sacakalti mutlulugu mu kaldi “* diyordu siirde...





Ne cok yagmur anim var...
Ankara’nin memur islatan, hep dairelerin dagilma saatinde yagan “kirk ikindileri”,
Ege’nin Yunan’lilar geldi, bizim koyù bombaliyorlar dedirten aniden patlayan gok gurultulu sagnaklari,
Istanbul’un sabah sonbahar, oglen yaz, aksam kara kis kaprisli havasinin ardindan cogalan deniz kokusu,
Bozkir’in Carsamba suyunu camura ceviren, yuksekleri surukleyip getiren yagmurlari,
Roma’nin basladi mi bitmek bilmeyen, biktiran, usandiran yagmurlarinin fonunda yasanmis ne cok ani...

Korkunc bir gok gurultusu ile bastiriyor yagmur... Annem once Federico uyanacak diye, sonra tembel teneke kedileri icin ùzùlùyor... Sonra beni goruyor...
O birsey soylemeden, “ben topladim minderleri, ortuleri, havlulari filan” diyorum...


Elinde, Federico bebekken ucakta hediye ettikleri yumusacik battaniyeyle geri geliyor, ùstùme òrtùp, “sùt icer misin?” diyor... Ben hazirlayayim, sen gel otur diyorum...


Federico “ben de isterim” diye sesleniyor odadan... Babama da hazirlayayim bari diyorum...


Yagmur neredeyse eski korkulari geri getirecek simseklerin ve gok gurultulerinin esliginde, bardaktan filan degil, kazandan bosanircasina yagiyor, dallar yerlere egiliyor, saksilar devriliyor...

Sutlu kahvenin kokusunu icime cekiyorum, kek isteyen var mi diyorum, cevap beklemeden yayma kek tepsisini getirip sehpanin uzerine koyuyorum...

“bu güz yağmur yağar, saçların gelecek bahara ıslanır” diyor siirde...


Kapinin yanindaki kucuk pencerede yagmurun biraktigi izlere bakiyorum... Perdeyi gulcin ormus, kirazlari ben getirmisim, camin onundeki horoz ibiklerini annem yetistirmis...

Ben “artik gùnes saati kullanacak mevsimlerden cok uzaktayim” diyor siirde...


17 Eylul 2010

P.S: Bùtùn alintilar “Akif Kurtulus” siirlerinden... Bu yazi o siirlere yazilmis bir yazidir...
P.S 2: Son yazilara yazdiginiz tùm yorumlara tesekkùr ederim... Siz burada oldugunuz sùrece degerli hersey...
P.S3: Yeni sinif icin biraz daha sabir lùtfen... Uygun bir zaman bulacagiz...

15 yorum:

funda dedi ki...

severim..
http://fizy.com/#s/1lsl3w
sen de seversin diye..

Adsız dedi ki...

sevgili mehtap bence gurbetde uzun yıllar yaşadıkca herşey sana özel geliyor,Allah gecinden versin,anne ve babalarımıza ömür versin.ben bu bahar babamı kaybedince anladımki,gurbet bu sene bana adam akıllı bir tokat attı,herşey bana daha bir hüzünli,herşey daha özel.herşeyi derinlerde yaşıyorum.yagmur harika bence bütün istenmiyenleri alır götürür,sıkıca hayata tekrar tutunma ihtiyacı duyarsın.sevgiyle cok mutlu kal,fedorico maşallah ne kadarda büyümüş.sevgilerle.

Leylak Dalı dedi ki...

Bu yağmurlardan Antalya'ya o kadar çok yağar ki. Gök tepemize inecek sanırken 1 saat sonra heryer kurur, güneş parıldar.
Ankara'nın Memur ıslatanlarında çok ıslanmışlığım vardır. Siz yazınca aklıma geldi, ne çok anım vardır o yağmurların altında.
“bu güz yağmur yağar, saçların gelecek bahara ıslanır”
Enfes bir dize ve fonda Demis Roussos. Aphrodithes Childs zamanlarından beri dinlemeye doyamadığım ses.
Yağmurlu olsa da bu yazı içimi açtı, sağolasınız Mehtap hanım.
Bir de Antalya'ya yağmur yağsa bizler nemden boğulmadan:))

Adsız dedi ki...

Merhaba Mehtap,

Neeee yeni sinif mi, duyunca agzimda soyle genis bi gulumseme belirdi. geçen sinifiniza yazilmaya geç kalmistim ama gene de takip etmistim sizi bi sure hersey çok guzel gidiyordu,4 kilo vermistim ama bebisime hamile kalinca erteledim.tam bu aralar tekrar baslamaliyim Mehtap'in eski yazdiklarina soyle bi daha goz gezdirip hatirlamaliyim derken, yeni sinif lafini duymak, "tam da denk geldi" dedirtti bana. neyse ben bekliim o zaman sizi, hemen baslamayayim... eee anca beraber kanca beraber!birlikten guç, motivasyon,destek, bi suru guzel mesaj, iyi niyetler, iyi dilekler çiktigini gordum geçen defa. hadi bakalim hayirlisi artik, kendinize iyi bakin, hosçakalin,
Sultan

Adsız dedi ki...

yeni sınıf lafımı var, evet duydum.lütfen yeni sınıfta bende olmak istiyorum.sevgili mehtaba duyrulur,tembeller de artık sınıfta kalsında yeni ögrencilere gecelim sevgili mehtab.bende varım.sevgiyle mutlu kal

minik dedi ki...

Ben yağmuru çok seviyorum.Neden bilmem...4 sene İzmirin yağmurlarında ıslanmak sevdirdi belki.....
Şimdi kızım da sever olmuş bakıyorum.Anne şöyle yağmur yağsın,hava soğusun biz de balkonda battaniye altında sütlü kahve içelim diyor.Armut dibine değilse bile bahçesine düşüyor belliki....

tuğba dedi ki...

yeni sınıf fikri benim için de çooook iyi olacak. ben de sizinle 7 kilo verdim. sizinle devam edeceğim inşallah. her yazınızı da büyük bir zevkle okumaya devam ediyorum. sayenizde güne kahveyle başlıyorum hatta, tam da akademik çalışmalarıma ilaç gibi geldi.
sevgiler

Esma Kütükcü dedi ki...

Sevgili Mehtap,yazılarını sürekli takip ediyorum.Programınızı sınıf dışından takip ederek dokuz kilo verdim,on kilo daha vermek istiyorum.Yeni sınıfınızın açılmasını heyecanla bekliyorum.

Hoşçakalın Sevgilerimle...

Oya Kayacan dedi ki...

Nasıl da yağmur yağmurdur içim dışım, nasıl sever tenim ve ruhum yağmuru... Nasıl yüreklenirim yağdıkça. Var bir tuhaflığım ama ne? Bir de özlenmiş Roma yağmurlarını soktun şimdi kafama.

Adsız dedi ki...

İlk Bursa yağmurudur hatırladığım.İlkokul çağları..Annemden yalvararak kopardığım izinle terasa çıkıp 'kovadan'boşanırcasına yağan yağmurun altında kollarımı açıp.. yüzüm gökyüzünde...kucaklamıştım yağmuru...Sonra İstanbul ve Ankara yağmurları.Şimdilerde 'Yağmurlardan Roma' var.O meşhur sıcaklardan sonra yağan ilk yağmurda ben doğru sokağa..Geniş şemsiyelerinin altından ve sığındıkları köşelerden öyle garip bakıyordu ki Romalılar kucaklayamadım yağmuru...İçimde kaldı...

Büşra

Adsız dedi ki...

merhaba mehtap hanım ben de sessiz takipçilerinizdenim. yeni sınıfınızda banada yer verirseniz çok sevinirim nilgüningedrop

çakmadeli dedi ki...

merhaba;müge ben, bugün mesaj yazmıştım size; sizden duymak istedim BAŞARIRSIN ı diye:)cevabınız beni çok mutlu etti.bugün önce sağlık etiketli 68 yazının tamamını okudum tek tek.yarın başlıyorum ben 1.haftadan. yeni sınıfı beklerken boş durmamak lazım:)içten sevgilerimle::

Unknown dedi ki...

her yazınız güzel,duygu yüklü..sizi yakından tanımasamda kalbimde yeriniz var..o kalp hep sizin içinde dua ediyor,arzu ettiklerinize kavuşasınız diye..yeni açılacak sınıfınızda bende olmak istiyorum,lütfen..3.haftaya kadar uyguladım yazılanları ve iki kilo verdim,ramazan girince bıraktım:(şimdi sağlam bi şekilde sizlerle beraber başlamak istiyorum.artık ne kendime ne çocuklarıma yalancı çıkmak istemiyorum:)sağlıkla ve sevgiyle kalın

oyuncu dedi ki...

Selamlar,

Yeni sınıf lafı herkes gibi beni de heyecanlandırdı.Sizden öğrendiklerimizle boş durmuyoruz ama sizin sağladığınız motivasyon olmazsa bir şeyler hep eksik kalıyor.
Heyecanla bekliyorum.
nc

Adsız dedi ki...

Ne kadar özledim kayıtsız şartsız ve yalnızca yağmuru izlemeyi...

Nükhet Z.