Mutfak penceresinden disariya bakiyoruz... Bak yapraklar dokulmeye basladilar bile diyorum, belki degisik renklerde toplayip bana getirirsin birkac tane... Burnunu cekiyor.. Hava cok sicak.. Cok nemli.. Cok yapis yapis... Ama ruzgar var.. Gunes gokyuzunde ama, gokyuzu grimsi...
Anne bu mevsimin adi ne diyor.. Bu mevsimin adi Roma diyorum..

6 Eylül 2010 Pazartesi

MEHTAP ETTIGINDEN BIHABER...*


Poyraz deli gibi esiyor, denizin rengi morarmis... Hadi kislik eve gidelim diyorum... O da deniz kenarinda, bir deniz sehrinde, herkes icin bir tatil yeri ama bizim icin “kislik ev”...

Eve girer girmez ust kata cikiyorum... Yatagin uzerine atiyorum kendimi... Cok tanidik, cok benim bir odada, gercekten benim olan yatagima...

Ankara’daki evimi oldugu gibi birakip cikmistim gelinligimle... Tam kapidan cikarken soyle bir donup bakmistim arkama... Kitaplarima, camin onundeki sallanan koltuga, uzaktan gorulen Mogan golune, yerdeki Yagci Bedir halisina son bir bakis...

Begene begene, ozene bezene aldigim esyalar, tabaklar, tencereler, lambalar, koltuklar, kitapliklar kimi kimsesi olmayan bir genc kiza ceyiz olarak gitmis benden sonra...

Kitaplarim, yatagim ve iki cok sevdigim koltuk bu evin ikinci katinda, nasillarsa oyle birakilip zamani durdurmuslar arkamdan... Gozlerimi bir yumup acsam, oradayim, Ankara’da, evimde sanki, ayni sabah gunesi odanin icinde...

Kitapligin uzerinde siyah beyaz solgun bir fotograf... Annem Berjer koltukta oturmus, biz arkasinda ayaktayiz... Bir bayram olmali... Ingiltereden gelmis bir kutu, uzerinde dunya haritasi, icinde renkli ataslar, yaninda kendi yaptigim kalemlik, renk renk kalemler... 1995 yilinin ilac rehberi, ingilizce-turkce sozluk, taksit odeyerek aldigim ansiklopediler coktan zaman asimina ugramis...

Oradayim iste, calisiyorum belki de cok sevdigim kokulu kagitlara, kimbilir kime mektup yaziyorum...

Kitaplari aciyorum birer birer... Ece Ayhan defterler 1984’te alinmis, Ilhan Berk deniz eskisi haziran 1982’de...

Turgut Uyar’in kitabini “vakit nisan ortasinda bir aksam, Mehtap ettiginden bihaber” diye Turgut Uyar’dan yazarak armagan etmis bana Haluk...

Kenarda bir kum saati, yaninda bir cercevede Gulcin’le balkonda cekilmis fotografimiz... Mecburi hizmette saglik ocagini temizlerken buldugum eski bir ilac sisesi, icinde kirmizi kuru cicekler...

Siir kitaplarinin raflarinda dolanmaya devam ediyorum... Ne cok siir okurdum, ne cok kitap alirdim, ne cok siir yasardim bir zamanlar... Kavafis’in kitabinin icinden, sararmis bir sayfa dusuyor yere... Ben yazmisim kagidin uzerine... Can Yucel’in bir siiri...

"Bir gün kaldığın yerden başlayacaksın

Biri seni bulacak

Önce korkacaksın eski acılara yakalanmaktan

Biraz ürkeceksin.!

Ne kadar dirensen de nafile....

İnsansın sonuçta,

seveceksin..

Eski acılara bakıp da küsme sevdalara

Gâvura kızıp da oruç bozulmaz.

Sök at kafandan acabaları..

Bir kemik ayni yerden iki defa kirilmaz..."


Okuyorum, gozlerimi kapatip icimden yeniden okuyorum...
Yavas yavas, hizli hizli, satir satir, cumle cumle okuyorum...
Bu siiri, kimbilir niye, kimbilir ne zaman, kimbilir nerede yazip koymusum bu kitabin icine...

Bugun, tam da simdi bulmak icin olmali... Mutlaka...

Zaman coktan durmus bu odada... Onun icin yazmis Ilhan Berk

“Dedim ki hatirla, hatirlamaktir zaman
Butun dillerde...”
diye...

Hatirliyorum...

6 Eylul 2010’Turkiye

*Turgut Uyar

16 yorum:

Selhan dedi ki...

Iyi tatiller Sevgili Mehtap... Bizim icin de Turkiye'nin tadini cikar ve ailenle guzel vakit gecir... Sevgilerle...

Selhan

MMO dedi ki...

Şiir muhteşemmiş.. Yeni bir güne başlarken ilaç gibi geldi. Teşekkürler :)

Çiğdem Atabey dedi ki...

"Bir kemik ayni yerden iki defa kirilmaz...".......

Filiz dedi ki...

hoş geldin...

GZNTPSEDA dedi ki...

Hoş geldin, sefalar getirdin Sevgili Mehtap

beenmaya dedi ki...

hoş geldin o halde buralara hoş geldin :)))

durutarifler dedi ki...

Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran, gerçekten güzel ve bereketli bir bayram dilerim.

esma dedi ki...

gönlünce iyi tatiller hoş geldin

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

İyi tatiller mutlu bayramlar diliyorum size

Adsız dedi ki...

ah ne kadar güzel tadını cıkar sevgili mehtap sen herşeyin en iyisini hak ediyorsun.sevgiyle mutlu kal.iyi bayramlar...

ANNEMİNELİ dedi ki...

İyi Bayramlarrrr...

laleninbahcesi dedi ki...

yazınızda Kavafis'in adı geçince bu çok sevdiğim şiiri hatırladım... belki sizde hatırlamak istersiniz
Kent
' 'Bir başka ülkeye, bir başka denize giderim' dedin.
'Bundan daha iyi bir başka şehir bulunur elbet.
Her çabam kaderin olumsuz yargısıyla karşı karşıya
-bir ceset gibi- gömülü kalbim
Aklım daha ne kadar kalacak bu çorak ülkede?
Yüzümü nereye çevirsem, nereye baksam
kara yıkıntılarını görüyorum ömrümün
boşuna bunca yılı tükettiğim ülkede'
Yeni bir ülke bulamazsın, başka bir deniz bulamazsın
bu şehir arkandan gelecektir.
Sen gene aynı sokaklarda
dolaşacaksın. Aynı mahallede koşacaksın;
aynı evlerde kır düşecek saçlarına.
Dönüp dolaşıp bu şehre geleceksin sonunda. Başka
bir şey umma-
Ömrünü nasıl tükettiysen burada, bu köşecikte,
öyle tükettin demektir
bütün yeryüzünde'


Konstantin Kavafis


Anladığım kadarıyla Türkiyedesiniz... keyifli zamanlar ve iyi bayramlar diliyorum

neslihan erzincan özgür dedi ki...

çok teşekkür ederim Mehtap hanım,size de mutlu ve keyifli bir bayram dilerim:-)sevgilerimle...

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

İyi bayramlar sevgili Mehtap.

Serap dedi ki...

İyi bayramlar...Hoş geldiniz.

Zamandan Sızan dedi ki...

Hiç kimsenin giremediği tek yermiş anılar sevgili Mehtap..